| Mszczonów | 
	
		
			
				| Ms | 
				
 
				 | 
				
 
				 | 
			 
		 
	 | 
	
 
	
		
			| 
 Oddano do użytku w roku 1954  ❋  PKP - Polskie Koleje Państwowe
			 | 
		 
	 
 
	
		
			| 
 Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2021
			 | 
			
 Wysokość n.p.m. 172 m 
			 | 
		 
	 
 
	 | 
  | Droga techniczna i wejście (wjazd) na stację od strony miasta. | 
  | Ujęcie z peronu 2 w kierunku zachodnim - wyjazd do Skierniewic. Wyjazd z toru 2 na wprost jest zamknięty tarczą D1. Mniej więcej od roku 2000 odcinek z Mszczonowa do Puszczy Mariańskiej jest jednotorowy, przyczyną jest osunięcie się części nasypu tutaj - za zachodnią głowicą rozjazdową stacji. Osunięcie okazało się nad wyraz trwałe bo trwa już ponad 20 lat. Jak wiadomo prowizorka w naszym kraju jest rozwiązaniem najsolidniejszym. | 
  | Budynek stacji widziany z peronu 2 oraz jeden z zachowanych tutaj żurawi wodnych dla parowozów. W czasach przed elektryfikacją linii - a więc przed rokiem 1970 trakcja parowa była tutaj zasadniczym rodzajem prowadzenia ruchu. Przede wszystkim towarowego. | 
  | Niewielki ale stylowy budynek stacji - że też w czasach betonowego stalinizmu potrafiono wybudować nawet coś całkiem ładnego. Do budynku doczepiła się nastawnia dysponująca "Ms". Wybudowana po II wojnie linia kolejowa ze Skierniewic do Łukowa w założeniu miała pełnić rolę towarowego obejścia węzła warszawskiego, dlatego też większe instalacje pasażerskie nie były na niej przewidziane. Podobne obiekty spotkać można na stacjach w Puszczy Mariańskiej i Tarczynie - identyczne pod względem wyglądu i tak samo bezludne. | 
  | Ujęcie w kierunku wschodnim z peronu 2. Po lewej spalinowóz 6Dg w barwach PKP Cargo podczepia się pod zestaw wagonów wyglądających na platformy samochodowe. A co one tutaj robią ? | 
  | Od strony Pilawy na stację wjeżdża długi pociąg towarowy. Inne tu nie przejeżdżają - od roku 2004 na tym fragmencie linii ze Skierniewic do Łukowa ruch pasażerski (z wyjątkiem nielicznych epizodów potwierdzających regułę) nie funkcjonuje. | 
  | Po chwili można już sprecyzować że jest to skład kontenerowy z chińszczyzną. Czyżby jechał do Niemiec ? Z przodu czeska Škoda 31E2 181 106-6 o imieniu "Sebuś". Elektrowóz ten od roku 2017 pracuje w Polsce u prywatnego przewoźnika ECCO Rail. | 
  | Na semaforze wyjazdowym D sygnał S13. "Sebuś" ciągnący kontenery z chińszczyzną za chwilę powoli przejedzie na tor nieparzysty. Dalej może pojechać prosto kierunku Skierniewic lub skręcić w lewo na CMK. | 
	Linki zewnętrzne
		
- 
	Stacja Mszczonów ❋ 
	Ogólnopolska Baza Kolejowa
 - 
	Stacja Mszczonów ❋ 
	Baza Danych Kolejowych
 - 
	Stacja Mszczonów ❋ 
	Atlas Kolejowy Polski
	
  
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Skierniewice - Pilawa - Łuków znajdują się na stronie stacji Skierniewice.
	 | 
 |