| Sarnaki |
|
|
Oddano do użytku w roku 1946 ❋ PKP - Polskie Koleje Państwowe
|
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2025
|
Wysokość n.p.m. 138 m
|
|
 | Budynek stacyjny w Sarnakach wyposażony jest w wieżyczkę podobną do latarni morskiej albo bocianiego gniazda :) Zapewne widać z górki kolejne kilometry linii kolejowej w kierunku Sielec. |
 | Budynek stacji widziany z peronu. Obiekt powstał w czasach Polski Ludowej ponieważ dopiero wtedy zorganizowano tutaj przystanek PKP. |
 | Krawędź peronowa przy torze 2 i ujęcie w kierunku północno - wschodnim. |
 | Krawędź peronowa przy torze 1 - ujęcie tamże. |
 | Kierunek północny wschód - wyjazd do Siemiatycz i Czeremchy. 6 km dalej linia kolejowa przekracza rzekę Bug dwoma jednotorowymi, potężnymi, kratownicowymi mostami. |
 | Ogólne spojrzenie na przystanek od strony północno - wschodniej. |
 | Budynek stacji / przystanku widziany od tej samej strony. Samochody - jak widać - można zostawić na niewielkim parkingu za płotkiem. Na peron wchodzimy (tak jak należy ale dookoła) krawężnikiem przy przejeździe kolejowym lub na wariata lewym przejściem przez tor nr 1. |
 | Przejazd kolejowy przed nami to DK nr 19. Najważniejszy trakt drogowy na osi północ - południe wzdłuż wschodniej granicy. Co prawda w znoju, pocie i łzach powstaje w okolicy kolejny odcinek drogi S19 - obwodnica Siemiatycz - ale do tego miejsca już nie dojedzie. Będzie tylko nowy most przez Bug (obecny mocno się sypie), a widoczny tu przejazd kolejowy jeszcze trochę musi posłużyć.
Chuj tam z tą Polską wschodnią - tak mówili w 2014 roku przedstawiciele bandy (przepraszam - partii politycznej) rządzącej wówczas w naszym kraju. Pamiętacie co to była za banda (przepraszam - partia) i domyślacie się dlaczego historia z tak żałosnym tempem budowy S19 się powtarza ? |
 | Ujęcie zza przejazdu w kierunku południowo - zachodnim i wyjazd do Siedlec. |
Linki zewnętrzne
-
Przystanek Sarnaki ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Przystanek Sarnaki ❋
Atlas Kolejowy Polski
| |
|
|