| Orlov | 
	
		
	 | 
	
  | 
| Orló | historyczna węgierska nazwa stacji do roku 1919 | 
	
 
	
		
			| 
 Oddano do użytku w roku 1876  ❋  ETV - Eperjes - Tarnowi Vasút Magyarországi Része / Uhorská Časť Prešovsko - Tarnowskej Železnice
			 | 
		 
	 
 
	
		
			| 
 Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2024
			 | 
			
 Wysokość n.p.m. 491 m 			 | 
		 
	 
 
	 | 
  | Zabudowania stacyjne widziane od południowego zachodu czyli od strony wjazdów z Plaveč i Prešova. Potężny, częściowo dwupiętrowy, dość ponury budynek (obecnie pełniący rolę kamienicy mieszkalnej) i pytanie: czy aby na pewno jest to stacja ? | 
  | Jest tutaj sześć torów i wszystkie z wyjątkiem toru skrajnego prawego prowadzącego do czegoś podobnego do jednostanowiskowej lokomotywowni są zelektryfikowane - przynajmniej częściowo. Ale tylko tor 2 (patrząc od lewej) prowadzi dalej w kierunku Muszyny i jest to de facto tor szlakowy. Tylko przy nim stoi semafor i jest to semafor wjazdowy. Pozostałe tory są ślepe, kończą się (patrząc na wschód w stronę granicy z Polską) kozłami oporowymi i nie wiem jaka jest rola techniczna tej stacji (a właściwie posterunku odgałęźnego). Reasumując - obiekt jest dość oryginalny. No bo po co on w takiej formie się tu wybudował ? Początkowo sądziłem że znajduje się tutaj rozbudowana podstacja trakcyjna, ale obok nie widać żadnych instalacji energetycznych. | 
	  | 
	  | 
	| Ujęcie na południowy zachód. Wyjazd do Ľubotína i Prešova (w lewo - to dawna imperialna magistrala Eperjes - Tarnowi Vasút) oraz (w prawo) do Plaveč - wybudowana w latach 60-tych czechosłowacka linia prowadząca dalej do Starej Ľubovni i Podolińca. | 
	Linki zewnętrzne
		
- 
	Stacja Orlov ❋ 
	Ogólnopolska Baza Kolejowa
 - 
	Stacja Orlov ❋ 
	Atlas Kolejowy Polski
	
   | 
 |