| Bolęcin | 
	
		
			
				| Bl | 
				
 
				 | 
				
 
				 | 
			 
		 
	 | 
	
 
	
		
			| 
 Oddano do użytku w roku 1899  ❋  LSSW - Lokalbahn Skawce - Siersza Wodna / Kolej Lokalna Skawce - Siersza Wodna
			 | 
		 
	 
 
	
		
			| 
 Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2019
			 | 
			
 Wysokość n.p.m. 285 m 
			 | 
		 
	 
 
	 | 
  | Ktoś obiekt kupił i wyremontował, dzięki czemu przynajmniej dawny budynek stacyjny przypomina że kiedyś była tu kolej. Reszta zdjęć będzie obrazować ruiny porośnięte lasem. | 
  | Jedna z wiat na jedynym peronie stacji - w sumie były chyba cztery. Obecnie miejsce spotkań towarzyskich okolicznej młodzieży. | 
  | Ujęcie na północny zachód - wyjazdy w kierunku Trzebini (na wprost) oraz Chrzanowa (po opuszczeniu stacji łuk w lewo). Tutejsza stacja - pomimo że niewielka była stacją węzłową, do tego zelektryfikowaną we wszystkich trzech kierunkach. Oczywiście sieci trakcyjnej już nie ma - odcinek z Trzebini do Spytkowic został zdeelektryfikowany w roku 2003, ale do dziś ostały się kikuty słupów trakcyjnych. | 
  | Ujęcie odwrotne - budynek stacji od strony wjazdu z Trzebini. | 
  | Zarośnięty peron i zarośnięte tory - widok na południowy wschód. | 
  | To samo ujęcie - wyjazd w kierunku Spytkowic. | 
	  | 
	  | 
	Linki zewnętrzne
		
- 
	Stacja Bolęcin ❋ 
	Ogólnopolska Baza Kolejowa
 - 
	Stacja Bolęcin ❋ 
	Baza Danych Kolejowych
 - 
	Stacja Bolęcin ❋ 
	Atlas Kolejowy Polski
	
   | 
	
		
			
     			| Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji BOLĘCIN | 
			 
			
				| 1995 | 
				---> CHRZANÓW | 
			 
			
				| 2002 | 
				---> TRZEBINIA | 
			 
			
				| 2002 | 
				---> SPYTKOWICE |  
			
		 
	 | 
| Krótka linia do Chrzanowa została zelektryfikowana w roku 1992 i przetrwała w tym stanie całe 9 lat - chyba najkrócej na ówczesnej sieci PKP. Linia z Trzebini do Wadowic była za to wygodnym objazdem zatłoczonego węzła krakowskiego dla wybranych pociągów pasażerskich jadących do Zakopanego - chociażby nocny pośpiech Zakopane - Łódź Fabryczna (jechałem nim tędy "tam" i "z powrotem" w sumie cztery razy). Obecnie nic już tu nie funkcjonuje - zaniechane zostały nawet niezbyt częste pociągi zdawcze z Trzebini do pobliskiego punktu skupu złomu a szlak w kierunku Spytkowic jest przerwany. Tak więc historię kolei prowadzącej z Trzebini i Chrzanowa na południe - w kierunku gór można uznać za zakończoną. | 
 |