| Żegiestów | 
	
		
			
				| Żw | 
				
 
				 | 
				
 
				 | 
			 
		 
	 | 
	
 
	
		
			| 
 Oddano do użytku w roku 1876  ❋  TLS - k.k. Tarnow - Leluchower Staatsbahn / C.K. Tarnowsko - Leluchowska Kolej Państwowa
			 | 
		 
	 
 
	
		
			| 
 Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2008
			 | 
			
 Wysokość n.p.m. 414 m 
			 | 
		 
	 
 
	 | 
  | Stylowy budynek stacji w Żegiestowie. Wręcz bliźniaczy, tylko szerszy znajduje się na stacji Piwniczna. Za budynkiem przebiega droga nr 971 z Krynicy do Piwnicznej Zdroju, płynie Poprad i zaczyna się Słowacja. Widok od strony wjazdu z Muszyny. | 
  | Wyjazd w kierunku Nowego Sącza. | 
  | Ujęcie w tym samym kierunku - na drugim planie mały fragment przepięknych widoków Beskidu Sądeckiego. | 
  | Na tej stacji pomimo jej wielkości nie zatrzymują się pociągi dalekobieżne jadące z różnych rejonów Polski do Krynicy lub na południe Europy przez przejście graniczne w Muszynie / Leluchowie. Taki postój przewidziany jest na przystanku sąsiednim - Żegiestów Zdrój. Stamtąd bliżej jest do uzdrowiska :) Ujęcie odwrotne - wyjazd w kierunku Muszyny. | 
	Linki zewnętrzne
		
- 
	Stacja Żegiestów ❋ 
	Ogólnopolska Baza Kolejowa
 - 
	Stacja Żegiestów ❋ 
	Baza Danych Kolejowych
 - 
	Stacja Żegiestów ❋ 
	Atlas Kolejowy Polski
		
 - 
Budowa tunelu w Żegiestowie ❋ www.zegiestow.pl
		
  
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Nowy Sącz - Muszyna - Krynica znajdują się na stronie stacji Nowy Sącz.
	 | 
	Fragment linii kolejowej pomiędzy Piwniczną Zdrój a Muszyną należy do najpiękniejszych w naszym kraju. Praktycznie cały czas wspaniałymi serpentynami prowadzi wzdłuż prawego brzegu Popradu który w tej okolicy na odcinku około 26 km jest polsko - słowacką granicą. Znajduje się tu także jeden tunel o długości 514 m pomiędzy przystankiem Żegiestów Zdrój i stacją Andrzejówka. Linia kolejowa ścina za jego pomocą zakole Popradu w kształcie litery Ω - tzw. "Polską Łopatę". Ruch na tym szlaku jest całkiem spory. Jadą nim pociągi do Krynicy (m. in. EX "Ernest Malinowski" z Warszawy Wschodniej) oraz dwa pociągi międzynarodowe do Budapesztu: "Cracovia" z Krakowa Głównego (on jeździ tu od wielu lat - dawno temu prowadził nawet wagon sypialny MÁV z Zakopanego) i nowość - EC "Józef Bem" z Warszawy Wschodniej. Kiedyś - w latach 90-tych linią tą jechały "Karpaty" relacji Warszawa Wschodnia - Bucureşti Nord. Całości dopełniają liczne pociągi towarowe jadące na Słowację i na Węgry. | 
 |  | 
 |