| Trstená | 
	
		
	 | 
	
  | 
| Trsztena | historyczna węgierska nazwa stacji do roku 1919 | 
	
 
	
		
			| 
 Oddano do użytku w roku 1899  ❋  KOV - Kassa - Oderbergi Vasút / Košicko - Bohumínska Železnica / Kolej Koszycko - Bogumińska
			 | 
		 
	 
 
	
		
			| 
 Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2006
			 | 
			
 Wysokość n.p.m. 607 m 			 | 
		 
	 
 
	 | 
  | Tak zupełnie niepozornie zaczyna się obecnie jedna z najpiękniejszych, słowackich linii kolejowych. Linia ta praktycznie na całej swojej długości przebiega doliną Oravy. W Kraľovanach - tam gdzie Orava wpada do Vagu - łączy się z główną, słowacką magistralą kolejową Žilina - Poprad - Košice. Linia ta kiedyś zaczynała się nieco dalej, w miejscowości Suchá Hora tuż obok granicy z Polską. Natomiast do roku 1945 można nią było dojechać aż do Nowego Targu. | 
  | Budynek stacyjny - widok od strony peronów. Stąd do centrum miasta jest tylko kilka minut spacerkiem. I tylko nie mogę oprzeć się pewnemu oczywistemu spostrzeżeniu: tutaj stacja kolejowa może wyglądać zupełnie inaczej niż u nas - po prostu czysto i estetycznie. Cholera - jak oni (Słowacy i Czesi) to robią ???
 | 
  | Słowacki odpowiednik czeskiej serii 810 - tutaj zestaw składający się z wagonu motorowego i dwóch wagonów doczepnych. Autobusy szynowe które naszym południowym sąsiadom pozwoliły zachować lokalną komunikację kolejową na europejskim, cywilizowanym poziomie. Coś co w naszym kraju zawsze było tylko utopią... Widok na wschód - wyjazd w kierunku Suchej Hory. Stoi nawet semafor wyjazdowy, chociaż to już tylko bocznica kończąca się kilkaset metrów za stacją...
 | 
  | Widok na zachód - wyjazd w kierunku Tvrdošina i Kraľovan.
 | 
	Linki zewnętrzne
		
- 
	Stacja Trstená ❋ 
	Atlas Kolejowy Polski
		
  
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii wychodzących ze stacji Trstená znajdują się na stronach:
		
		- zlikwidowana linia do Suchej Hory --> strona stacji Suchá Hora.
 - istniejąca nadal linia do Kraľovan --> strona stacji Oravský Podzámok.
	
   | 
	
		
			
     			| Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji TRSTENÁ | 
			 
			
     			| 1971 | 
    			 ---> SUCHÁ HORA | 
			 
		 
	 | 
 |  | 
 |