| Ośno Lubuskie |
|
|
| Drossen | przedwojenna niemiecka nazwa stacji |
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2003
|
Wysokość n.p.m. 47 m |
|
 | Budynek stacji od strony peronów (a właściwie peronu - stacja ta od roku 1995 zamknięta jest dla czynności ruchowych i wtedy też zlikwidowana została stara sygnalizacja kształtowa). W roku 2007 byliśmy świadkami cudu na lubuskich torach. Po 12-tu latach przerwy na całą trasę Międzyrzecz - Rzepin wróciły pociągi pasażerskie. Obecnie przejeżdżają tędy dwie pary autobusów szynowych dziennie, a stacja pełni funkcję przystanku osobowego. Jedyny tutejszy czynny peron wzbogacił się z tego powodu o małą, oszkloną wiatę dla podróżnych (budynek jest zamknięty). Widok na zachód - wyjazd w kierunku Rzepina. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Ośno Lubuskie ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Ośno Lubuskie ❋
Atlas Kolejowy Polski
Więcej linków do informacji i zdjęć dotyczących linii Rzepin - Sulęcin - Międzyrzecz znajduje się na stronie stacji Międzyrzecz.
|
| Komunikacja pasażerska na linii Rzepin - Sulęcin - Międzyrzecz została zawieszona 28 maja 1995 roku. Wznowiono ją 12 lat później. Nastąpiło to 9 grudnia 2007 roku. Od tej pory kursowanie szynobusów pomiędzy Międzyrzeczem a Rzepinem zdążyło być już zawieszone, odwieszone i ponownie zawieszone - stan ten trwa do teraz (wiosna 2015). Pojawiająca się i znikająca komunikacja kolejowa na tej linii uzależniona jest od zasobów finansowych i / lub kaprysu sejmiku województwa lubuskiego, a wiadomo że łaska pańska... Na miejscu kogoś kto planuje zwiedzanie tego zakątka Polski i zamierza skorzystać z transportu publicznego to ja na pociąg raczej bym nie liczył. |
|